Ofrivillig barnlöshet

Länge sedan...
Hej alla fina! Nu var det ett bra tag sen jag skrev men nu har vi hunnit smälta att vi faktiskt kommer (förmodligen om allt går rätt) kunna få egna biologiska barn! Att min man hade spermier och att det "bara" var stopp var den bästa nyheten vi någonsin fått ❤️ Nu har rmc stängt ner pga covid -19 och vi får helt enkelt vänta och se när dom öppnar igen! under tiden passar jag på att gå ner i vikt! Ge mig gärna tips på bra sätt att gå ner i vikt, mer än träning och kosten såklart :) 
 
men ja det var bara det jag ville säga nu, vi hörs snart igen! Kram på er ❤️ 

 
 
#1 - Matilda

Mina tips angående viktigen är att se till att lägga tid och pengar (om det går) på god nyttig mat. Hitta spännande recept på nätet osv, gör det till ngt kul (så kul det nu går 😅) Man orkar inte äta äcklig mat så länge och då ger man upp. Ät när du är hungrig men äta ngt ”nyttigt” typ som frukt eller grönsak. Och mest av allt - ha tålamod! Långsam vikt nedgång är mest hållbar. Jag har gått ner drygt 10kg sen januari om jag måste göra IVF. V veckor har jag ej gått ner alls pga semester osv men i snitt har jag gått ner knappt 0,5 kg i veckan. Jag vet att det är drygt men det är bäst för kroppen att göra så om man nu måste gå ner i vikt. Sorry om du inte alls har nytta av de här tipsen. Jag vet hur fucking kämpigt det är att gå ner i vikt!! Kämpa på, du är inte ensam ❤️